tisdag, januari 29, 2008

Provfikat

Nu är det här, Waynes Coffe. Det som skulle "öppna snart" i flera månader. Och förra veckan öppnade det verkligen. Utan att skricka ut specialöppningsinbjudningar till mig, snålt. Och idag var jag där och provfikade.

Tydligen fanns det ett stort svart hål i alla lattemammors vardag, de irrade runt med sina vagnar utan tillstymmelse till varesig laktos eller koffein i kroppen. Men nu har de hittat hem. Tre barnvagnar inne och fem till utanför. Varav ett antal var dubbelvagnar. Waynes Coffe är i klass som att gå i Slottskogen en solig söndag utan barn. Har man inte minst en avkomma med sig är man avvikande.

Lokalen var renoverad, visst, men lite halvtaskigt. En hel del fula detaljer kvar från när stället var restaurang, målningar som var slarviga och konstiga hål lite här och var. Så trots ny stor fin disk och en del nya möbler så var inte lyxen på topp. Och varför tar man inte av plasten av lyckatillblommorna? Det är det fulaste som finns!

I övrigt var det snordyrt, tjejen i kassan var lite småsur och mjölken var slut (det var väl alla lattemammor som druckit upp den). Men bageln var god, och kaffet med, och jag gillar muggarna. Jag såg två brats också. Men det kommer förmodligen inte hindra mig från att gå hit igen, för, lattemammor och backslick till trots, så är det ganska lyxigt att ha ett fik så nära.

5 kommentarer:

johanna sa...

har det flyttat in i hörnet mot den där lågprisklädaffären? eller på andra sidan hemköp? det finns väl en hel hoper med folk som jobbar där som vill ha en kaffe to-go. tanterna i hemtjänsten till exempel :o)

lisa sa...

Lågprisklädaffären? Nej, det är näramre Hemköp, ner mot Jaegerdorffsplatsen.

johanna sa...

ja just ja, jag tänkte på Masthuggstorget! det är ju fel torg! :oD
var det inte nåt godis/video/solarie där? eller jag kanske ska vara tyst nu efter mina felplaceringar :o)

lisa sa...

det ligger mitt emot gymmet/videobutiken.

Anonym sa...

jag är tyst :o)