torsdag, januari 10, 2008

Tummen ur avsnitt sjuttielva

Jag har väldigt få saker som jag måste göra. En del som jag borde, men inte mycket egentligen. Det kan vara lite skriva, en och annan jobbansökan, kolla jobb, handla mat, hämta paket. Plus de saker som jag tycker att jag borde göra, som att plugga lite, träna, plocka och fixa.

Men jag får ingenting gjort. Försöker muta mig själv med att jo, om jag tar tag i den där jobbansökan nu, så kan jag få dricka kaffe till. Resultatet? Jag bloggar med kaffekoppen i högsta hugg. Och alla dessa saker som inte blir gjorda samlas till en liten stressklump i magen, där de tar ännu mer energi än om jag fått dem gjorda.

Är det här en slags arbetslöshetssjuka eller är det bara mig det är fel på?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar tyvärr vara ett allmänt utbrett beteende hos arbetslösa. Särskilt illa sägs det vara bland trädgårdsarbetare i Majorna ;)

Funderar på att sätta timer på bredbandet, kan det vara lösningen?

lisa sa...

Det kan vara en lösning, men oj vilken tråkig lösning...