måndag, februari 04, 2008

Duktighetstarmen

Jag funderar på att hoppa av ett eller annat åtagande. Man kan faktiskt inte bara göra saker föra tt man tror att man borde, eller för att man tror att man måste för att vara duktig och duglig. Så något som vieerligen bitvis är roligt, men allts som oftast väldigt frustrerande och lite stressande, framförallt för duktighetstarmen, kanske kommer att få stryka på foten. Feta duktighetsminuspoäng kommer det att bli. Är det värt det, eller är det bättre att välja styraupp-alternativet? Se till att det inte är så frustrerande? Se till att bry sig lagom lite, kanske göra ett och annat klargörande, och sedan köra på. Ja vad vet jag. Kan inte någon annan bestämma över mig ibland?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är det dags för mamman att träda in? Och bestämma menar jag? Jag tror nog att du redan bestämt dig.
Gör det som är roligt och ger energi, sätt en deadline. Ibland känns det lite tråkigt att lämna över till någon annan och ibland är det bara skönt.
mamman

lisa sa...

Men om det är både roligt och tråkigt? Och ger både energi och frustration?

Anonym sa...

Då blir det dags för lilla listan, plus och minus, vad blir det mest av?!
mamman

lisa sa...

Åh nej, inte Listan.... jag kommer fortfarnade ihåg listan vilket jag skulle bli, punkare eller hårdrockare....