söndag, februari 03, 2008

Paj

Eftersom semel-bristen i det här hushållet började bli allt för påtaglig var jag tvungen att distrahera mig och sockertarmen med något annat. Blev påmind av Effy om världens godaste äppelpaj. Men det enda äpplet som fanns att uppbringas skulle bli en del av matlåda till imorgon. Och ananasringar är ju ingen frukt man tar med till fikat i alla fall. Så det fick bli äppelpaj utan äpple men med ananas. Och det funkade riktigt bra det med. Nästan lika bra som äppelpaj i alla fall. Semelsuget ligger dock kvar och lurar, bara tillfälligt bortkollrat. Det kommer att slå till med full kraft, snart igen.

4 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Du vet väl om att man inte får äta semla förrän i morgon?

lisa sa...

Jag har redan ätit semla i år, kan jag erkänna. Förlåt.

Cliff Hanger sa...

Det har i o f s jag också redan gjort... Fy oss.

lisa sa...

Usch! Men jag lyckades låta bli att äta semor första gången jag såg de säljas den här säsongen, vilket var dagen innan nyårsafton (!). Det kompenserade jag med att äta två idag.