tisdag, mars 04, 2008

Bakåtutmaning

Jag hakar på en utmaning, utan att ens vara utmanad. Så kan det gå när man inte orkar lyfta rumpan från datorstolen. Det är studiomannen som frågar.
Alltså, vad gjorde jag för ett antal år sedan? (Jag måste plocka fram mitt mödosamt ihopsnickrade cv för påminnelser och ledtrådar. Jag har tidigare i mitt liv delat in det efter pojkvänner och politiska sekter, inte år).

Mars 2003: Gick jag på Munkagårds 40-veckors trädgårsutbildning. Höll nog mest på med beskärning, och det var lyxiga undervisningstider då man slapp släpa bort riset själv. Snöigt var det också, fast det var kanske inte i mars. Jag trivdes hursomhelst väldigt bra med skolan, men det var mindre roligt och bo på världens varmaste vind alldeles ensam. Så jag veckopendlade till Rekan i Hjällbo.

Mars 1998: Gick jag på medieprogrammet. Hängde mest i mörkrummet.

Mars 1993: Var jag fjortis så det räckte och blev över. Hade AquaLimone-tröja och anade nog verkligen inte att jag ett år senare skulle ha tuppkam.

Mars 1988: Var jag nio år och jag tror jag hade spretlugg.

2 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

aqua limone kläder måste va nåt göteborgskt?? hade inte sett innan jag flyttade hit.

lisa sa...

Ja, det verkar ha varit en lokal, helt oförståelig hype...