söndag, mars 23, 2008

Brödbak

Jag täntke baka någonslags jäsaövernattenbröd, elelr i alla fall ett bröd som tar en liten stund nu och en längre stund imorgon. Men mjölförrådet var lite för skralt. Det finns till en surdeg men det är inget jag vill stå och experimentera med mitt i veckan. Efter en stunds googling på brödrecept hittade jag den här bloggen: Pain de Martin. Och jag drabbas både av stora inspirationen och blir avskräckt. Sådana där fina bröd kommer jag aldrig att få tålamod till. Men jäklar vad gott det ser ut!


Lite senare: Det blev tillslut det här brödet. Mycket för att rågsikt var det som fanns hemma. Lantbrödsmjöl får jag köpa imorgon. Nu slipper jag i alla fall ge mig ut och handla i össnöandet. För övrigt borde man kunna prenumerera på mjöl. Få det hemburet i femkilosförpackningar, alla sorters. Det hade varit bra. Det och mjölkprodukter. Då hade det faktiskt varit överkomligt att handla resten i affären.

Inga kommentarer: