tisdag, november 25, 2008

Fika

En sak som är lite jobbig med att vara dagledig är att man vill fika en massa hela tiden. Det blir liksom så mycket trevligare att dela upp dagen i etapper mellan fikor. Problemet är att jag skulle bli rund som en boll om jag skulle fika så mycket som jag innerst inne vill. Och asketfika räknas inte.

Igår råkade vi dock prova det nya fiket vid Hemköp, där Waynes låg tidigare. Det såg ungefär likadant ut. Personalen var ny och kanske till och med vänlig på riktigt, inte bara som Waynes som hade gått charmkurs men inte riktigt förstått. Kaffemaskinen var på omstart och likaså kassapapparaten, så jag undrar vad de pysslat med, men när maskinerna väl tuffat igång igen vart kaffet gott och fikat ungefär lika dyrt som Waynes. Kanske lite billigare, lite mer bakeoff men samtidigt ett utbud som såg godare ut. Jag var ganska mätt, så jag bangade lussekatt och tog bara en biscotti. Men. Då visade det sig. Att det var ett specialextraprimaöppningserbjudande. Fruktbakelse på köpet!!! Haha, där lurade jag er alla och mig själv och slapp asketfika! Smartare än smartast!

Inga kommentarer: