tisdag, mars 10, 2009

Att Ringa AF

Idag hade jag tänkt ringa arbetsförmedlingen för att meddela att de kan stryka mig ur sitt digra register för ett tag. Jag vet inte om man måste göra det, förmodligen inte, men de blir så otroligt glada och förvånade när man ringer, så det är roligt att göra det.
På lunchen fick jag plats 50 i kön. Skulle knapprat in att jag var arbetsgivare som ville rapportera in ett ledigt arbete, då hade kön säkerligen varit kortare. I stället gav jag upp, och gick och vacinerade mig istället.
I eftermiddags gjorde jag ett nytt försök, och fick efter 11 minuter med 26 stycken före i kön, prata med en skåning med extremt släpig röst. (Så föreståll dig det till den här repliken):

Nämen oh, har du fått arbete, vad härligt! Jasså på Fina Parken? Ja då gäller det att kunna skilja ogräs från sådana här vadhetere... plantor.

Ehhh, ja.

2 kommentarer:

johanna sa...

men jesus vilka idioter det finns.
så fort man nämner att man jobbar med trädgård får folk en bild av halmhatt, klippa lite rosor och dåsiga dagar i solen.
pust!

Jo sa...

Men..!? Det var ju så jag trodde att er arbetsuniform såg ut?! :)

(Mamsen jobbade i parkerna hemmavid på 80-talet. Hon var tämligen ensam som kvinna och det var inte en halmhatt i sikte. Hon jobbade som trädgårdsmästare alltså, inget annat ;))