fredag, maj 22, 2009

Läst

Det var länge sedan jag läste en så där bra bok som gör att man hela tiden man inte kan läsa blir lite sur, för man vill inte göra något annat än att läsa. Längesedan, tills i början på veckan. Då högg jag in på Berlinerpopplarna, av Anne B. Ragde. Boken handar om tre mycket olika bröder, vars mamma får ett slaganfall och hamnar på sjukhus. Det gör att bröderna ses igen, efter många år och riktigt svåra konflikter med många hemligheter. En familjehistoria, med andra ord. Riktigt bra skriven, och framförallt bra berättad. Det kanske bästa av allt, är att det finns en andra del också. Får bli en tur till bokhandeln imorgon. (Någon internetbeställning vill jag inte vänta på).
Under tiden läser jag Douglas Couplands Hej Nostradamus, denna återupptäckta författarfavorit. Verkar bra den med. Jag hade tröttnat på Coupland, men återupptäckte honom då jag läste JPod för ett tag sedan. Både dessa, och Berlinerpopplarna, har ajg köpt på eminenta pocketavdelningen på Ebbes Hörna, på Stigbergstorget. Skänk gärna era böcker till dem, är de bra så är det jag som köper dem.

4 kommentarer:

Catarina sa...

Eller så lånar du Eremitkräftorna av mig, det kan nog oxå ordnas im.

lisa sa...

Bra idé, men jag känner lite att jag behöver äga den. Men tack ändå.

Majken Jackson sa...

Tjejoldisen hälsar att hennes mom precis pratat om popplarna som tydligen går/ska gå på tv precis. Tjejoldisen vill också läsa den. Ni är so boring!

lisa sa...

Men Majken, läser du böcker över huvud taget?