söndag, juni 14, 2009

Surpris i grönsakerna


Till Hemköp:

Hej!

Visserligen kan grönsaksätare kanske behöva lite mer protein, men jag blev ändå rätt så äcklad när jag idag slängde i broccolin i pastavattnet (hade tänkt vara smidig och koka broccolin med pastan de sista miuntrarna, till en pastasallad), och det flöt upp inte mindre än tre larver (steklar?). Det var en spansk broccoli, som kostade 7.95, inköpt idag. Det kanske är läge att kolla resten av broccolin, så att inte fler av era kunder får den här inte helt angenäma överraskningen?



Med Vänliga Hälsningar
Lisa

4 kommentarer:

Jo sa...

Åh, fy, vad äckligt!

lisa sa...

Det var riktigt äckligt. EN larv hade jag stått ut med, men inte tre. Får se om jag får någon fet kompensation :)

Emma sa...

Jo, det är äckligt med insekter... men.. det är ju så naturen är... insekter lever bland växtligheter, vad tänker du att hemköp ska göra åt de? Köpa in ännu mer besprutade frukt och grönsaker? Eller kanske skära all broccoli och leta efter kryp?

Mvh
/Emma

lisa sa...

Jag tycker bara att de ska kolla resten av det partiet broccoli.