torsdag, januari 21, 2010

Gårdagens fynd


Onsdag = loppisdag.
Igår köpte jag den här ljusstaken. Har redan en likadan fast brun, så därför behövde jag ju den här med. Och jag vet att jag inte är den enda som samlar på sig sådana här... Både Fingerspitzkan och Litet Hus har likadana, eller om det är fler armar på deras, och i andra färger. När vi loppar ihop är det nästan slagsmål om fynden.

Jag köpt även två böcker, att läsa på Londonresan. Boktjuven, av Markus Zusak, som jag hört väldigt mycket gott om, och en Inger Edelfeldt; Svarta lådan. Jag läste mycket Edelfeldt för några år sedan, ska bli spännande att se vad jag tycker om henne nu.

Som vanligt hittade jag saker som jag senare ångrade att jag inte köpte. En finfin röd vaxduk, som hade varit perfekt att slå in något i, eller att använda istället för hyllpapper. Och så är det den där kassen med mattrasor som jag tittar på varenda gång jag är där... Hmmm, jag måste nog gå dit igen en sväng på lördag.

4 kommentarer:

LillaGrå sa...

Snygg ljusstake!

Mattrasor har min dotter dille på. Hon flätar, pysslar och grejar med dem. En kasse för 5 kronor. Överkomligt.

lisa sa...

Precis, det är ju så billigt, man kan ju inte låta bli mattrasorna, eller tja, jag kunde ju, men jag ångrar mig... Samtidigt är det lite sorgligt, någon har suttit och lagt ner en massa jobb, tänkt ut hur fina mattor som han/hon skulle väva, och så säljs de kassvis för fem spänn.

johanna sa...

Jag hittade en vit med fem armar i onsdags men jag lät den stå...

lisa sa...

Åh, femarmade är ju snygga. Men vit är lite trist.