tisdag, mars 30, 2010

Vårskor


Eftersom jag var för orkeslös för loppis och annat i helgen, blev jag tvungen att fynda ett par Converse-kopior på ICA Maxi istället. Ett fynd så gott som något, och imorgon ska det varken vara regn eller minusgrader, så då blir det jag som struttar till både MVC, jobb och junta med nya skor. Vårigt värre!

(Skorna på bilden har jag förgäves försökt virka, dock i barnstorlek, men jag är lite för dum för att förstå hur man gör. De gör sig nog inte heller i min storlek...)

I övrigt börjar jag känna mig stor som ett hus, går omkring och tänker om alla speglar att nej, den där måste visa en bredare bild än vad som är verkligt, speciellt en evil spegel i omklädningsrummet, där ser jag ut som om det är dags att föda vilken dag som helst. Egentligen har jag inte precis världens största mage, men den har börjat växa så snabbt att jag verkligen börjar undra hur det ska gå.

Och så känner jag en väldig brist på gravida kompisar, har inte en enda, vad jag vet. Lite tråkigt.

4 kommentarer:

fingerspitz sa...

Du kan få låna min gravida kompis Hanna, hon är väldigt trevlig och är beräknad två dagar efter dig.

Jo sa...

Söta skor! Du kanske kan få hjälp med att virka dem på en syjunta?

jag har tyvärr bara gravidovänner som föder vilken dag som helst, annars hade du kunnat få låna av mig också :)

Caroline sa...

Snygga skor, särskilt som sådär i storlek 44 eller så!

Jag har inte heller gravidvänner, åtminstone inte i stan. Visst är det rätt träligt...

Anonym sa...

Du är så fin med din mage, det är bara ovant! Men jag kommer ihåg känslan!
Så söta skor!
Glad Påsk!
Kram
mamamn