tisdag, januari 10, 2006

vi börjar bli vuxna

det finns listor där man kan kolla hur många vuxenpoäng man har. Där man bland annat kan kryssa i om man prenumererar på någon dagstidning, har lån, fast jobb m.m. Men jag tror att det är lite mer subtilt ändå. Den senaste tiden har jag observerat följande tecken på vuxenhet:
-Vi hade kundvagn när vi handlade för ett tag sedan. Inte nog med det, jag släppte även före en snubbe som bara skulle köpa två saker.
Folk runt omkring mig skaffar förhållanden med , eller gör slut påförhållanden med, folk som är bra mycket yngre
Min favorit kompis-från-förr har klippt av sig sina dreadds, efter 14 år!
Jag fäller kommentarer som den jag skrev om i går, att det är skönt med rutiner.
Jag inte bara sparar på alla kort med stämplar från pocketshop, jag går och löser in dem när jag fått tio också.
Och det kommer mera, vänta bara... Det kan vara stora förändringar på gång.

Inga kommentarer: