måndag, februari 13, 2006

dan före dan

eller ska jag kalla det tentaperiod utan tenta? Jag är så nervös! Imorgon vid den här tiden kommer jag antingen att vara väldigt glad eller väldigt sur. (Och det har ingeting med att det är alla hjärtans dag imorgon att göra). Snälla håll tummarna, för imorgon gäller det! Vad? Det får ni se då. Ifall det går dålig så kanske jag blir tvungen att ljuga. Så jag inte blir avslöjad vilken dålig människa jag är. (I så fall kanska jag kan trösta mig med vad min motorsågslärare sa: "Vissa är dyslektiker, andra är dyslektiker på att fila sågkedjor. Men du verkar inte vara något av det!" Tack för den. Jag har fortfarande ont i tummen efter filningen). Nu ätr det läggdags, så jag är utvilad inför den Stora Dagen imorgon. Wish me luck!

p.s när ska det vara punkt och när ska det vara "slut parentes-tecken" egentligen?

1 kommentar:

Cliff Hanger sa...

Det var ju inte så svårt att lista ut vad du ska ha prov på i morgon. Lycka till!

Du har gjort rätt, punkten ska vara efter parantesen (däremot är jag osäker på om sista citationstecknet ska vara före eller efter punkt när man har citerat någons hela mening).