söndag, februari 12, 2006

fullt i huvvet

De senaste dagarna har jag blivit korvstoppad med begrepp som till exempel: fila in på jungfrulig egg, underskär, fällskär, sågbyxa, 0.325, 2 mm mitt i natten, 14 eller 18 tums svärd, riktskär, fälla fast, säker skog, kvista, ALSen, tredimensionellt sågande, noshjul, svärdspetsen släpar efter, hur många millimeter? 30, det ska vara 2,5 cm. Och så vidare. Till slut blev det så fullt att jag glömde de fyra sista siffrorna i mitt personnummer. Och så spottade jag ut sågspån när jag hade visiret nerfällt. Summan av kardemumman är att jag nu kan stoltsera med ett Motorsågcertifiket. Och om några dagar kommer även motorsågskörkortet, att förvara i plånbokan för att viftas med vid lämpliga battle-tillfällen på krogen. Ett bevis så gott som något på att jag är tuffast i stan!

Inga kommentarer: