tisdag, februari 07, 2006

kollegan

Jag har världens snällaste kollega!
Vi ska på kurs. Motorsågskurs. Förra veckan åkte vi i väg för att köpa diverse skyddsutrustning som man var tvungen att ha. De hade inga skyddsstövlar i våra storlekar, men ovade att det inte skulle vara några problem att beställa det tills på måndagen. På måndagen hade de inte kommit. Inte i morse heller. De skulle ringa under dagen. de ringde aldrig. Min kollega åkte dit i eftermiddags, efter att första kursdagen var avklarad, som tur var mest innehållande teori och mekning. Stövlarna hade fortfarande inte kommit! Huskvarna hade däremot erkänt att de haft problem med sina beställningar, och vår hade de slarvat bort. Kan tänka mig att killen i butiken blev befogat utskälld. Han ringde runt hela stan, klockan 17.00, och lyckades lokalisera två par stövlar i strl 38 i Skene. Min kolega åkte dit och hämtade dem. Så nu kan vi köra järnet imorgon. Med många extra ragg-sockor. Och på fredag är det jag, som bjuder på semlor! Då är vi dessutom, om allt går som det ska, tuffast i stan med motorsågskort!

1 kommentar:

Cliff Hanger sa...

Läge för motorsågsmassaker på berget i helgen med Mikebike i rollen som slaktoffer?