söndag, februari 19, 2006

ipod

Sambon fick en ipod. Inte så bra present. Den reducerade effektivt min tid framför datorn till noll. Nu är jag i valet och kvalet om jag ska skaffa mig en laptop, så kan jag götta mig med min alldeles egna dator överallt. Eller om jag ska shoppa en ipod jag med. Inte för att jag behöver en, även om jag kom på mig själv med att tänka "hmmm, vad synd att jag inte har ett jobb där man måste lyssna på musik hela tiden och måste åka kollektivt lång tid per dag". Det skulle dock inte avhjälpa datorporblemet något vidare. För än så länge kan man inte läsa eller skriva blogg på sin ipod. Fast det hade varit grymt. Som podradion men blogg. Blopp kanske? Det skulle jag vilja se i framtiden.

1 kommentar:

lisa sa...

jihooo, det blir en ny dator! Alldeles gratis!
Tack Pappa och Brorsnor!