torsdag, februari 02, 2006

Okej Mikibuke, jag lägger mig platt

Nä, det trodde du väl inte?
Vågar du verkligen utmana mig?
Du kanske har russinen vid Bergets fot på din sida, men det är bara för att de inte orkar längre upp än så och för du lurat i dom att de ska få semla efter vår duell i solnedgången.
Tänk på att jag har Kurt Olsson och hans The Real PRO (jmfr real ira)på min sida. De som till vardags har julpyntsbattle i trappuppgången, handlar på GHB Livs och träffas på torsdagar klockan 11.00 för att studera krigsföring över en slät kopp. De som tappert klättrar över alla snövallar med slipade broddar. De som bott här sedan husen byggdes, och kan området som sin egen bakficka. Och skulle inte det räcka, har jag kontakter även i hyreshusen på toppen. Gettot är defenitivt på min sida. Och är du inte avskräckt än, kan jag avslöja att jag har förstärkningar i Nordengelska kolonin. Skäms för att bre på, men jag måste även påpeka att all den tid jag lidit på Helvettesön har ju givit en och annan inressant kontakt.
Inte för att jag på något sätt behöver all denna backup, jag klarar dig och dina russin med lillfingret. Det är ju inte för inte som jag tillhör eliten i Götets plogarcrew, och kör en Wille 455. Så tänk på det, nästa gång du parkerar bilen. Jag kanske lämnar Helvettesön och kör en extrasväng?
Du föreslår att jag ska ge mig, att vi ska styra och ställa tillsammans här uppe. Att jag i så fall skulle bli vicepresident. Vice och vice, är det någon som ska vara det är det du. Drottning kan jag gå med på, inte mindre.
Du kan ju "fira" på Silverkällarn om du vill, för på Jefferys är det jag som står för drinkarna!

2 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Kul skrivet. :-)

Men ajg förstår mig inte på vad du jobbar med. Ena stunden är du kontorsråtta och nästa plogar du snö. Eller är det två jobb?

lisa sa...

det är en kombiantion... Ute-jobbare med ganska mycket administratinvt och budget-ansvar. Kanske en lite originell kombination, men ganska bra.