måndag, februari 20, 2006

tjuvkikat

Jag gillar att ladda hem tv-serier och se dem i alla fall lite före de visas på svensk tv. Känner mig lite utvald och vip´ig då. (Löjligt, ja jag vet).
De senaste dagarna har jag tjuvkikat på serien "My name is Earl". Den börjar snart på tv3.
Serien handlar om Earl, som bara gör taskiga saker på pubertetshumor-sätt. Men en dag, närmare bestämt en dag i första avsnittet, så jag avslöjar inte för mycket, så får han nog och kommer på att han ska ställa till rätta allt han sällt till med. Detta gör han för att precis när han har vunnit en massa pengar på en skraplott så blir han överkörd av en bil så han tappar lotten. I sjuksängen efter olyckan skriver han därför en lista på alla elaka saker han gjort, och börjar sedan försöka fixa dem. Mycket charmigt.
Den här serien är lite pubertal, det är mycket skratta åt folk som slår sig och elakheter. Men den är det på ett väldigt roligt sätt. Blev också lite förvånad över hur ohomofobisk den var i all sin fördomsfullhet. Eller ja, den hade kunnat vara värre, när Earl ska hjälpa sin f.d skolkamrat som han mobbat sönder under skoltiden att hitta en tjej, men det visar sig att killen är bög.
Bäst av alla karaktärer är nog Earls f.d fru Joy. Hon är helt tokig. På ett bra sätt. Jag gillar också musiken i serien. Inte för att det är min favoritmusik presic, men det är väldigt bra valt.
Earl spelas av Jason Lee som tydligen är gammalt skateboardproffs.
Den här serien verkar dock inte gå hem överallt, här finns en som tycker att det liknar en amerikansk version av Pistvakt. De som gör serien har dock bedömt att det går att dra in tillräckligt med pengar på den för att göra en säsong till. Vi får väl hoppas det blir en bra andra säsong med, och att de inte gör en Lost. Om Lost ahr jag nästan gettt upp hoppet. Däremot, en serie som jag hoppas mycket på, är Love Monkey. Ska bara hitta text till också, för de pratar så jäkla fort. Min favorit "Ed" är ju med, plus en hunk från Bevvan. Kan inte bli mycket bättre. Och ja, Brorsnor, jag ska kolla in entourage också. Hur ska jag hinna titta på alla dessa serier? Oj oj, jag känner en förkylning på ingående! Annars får jag väl köpa MackanSthlm´s OS-förkylning...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vem från bevvan?

lisa sa...

"Brandon". Tyvärr inte Dylan, det var min favorit. Inte lika mesig.

Anonym sa...

Jag tyckte, och tycker bäst om Brenda. När hon försvann till Europa för att gå på konstskola så gick serien bara neråt. De sista säsongerna när de är gamla är ju riktigt dåliga.

Bevvan går ju på TV3 på dagarna nu, riktigt roligt att titta på deras klädval.

lisa sa...

Brenda? Nja, hon var väl lite väl konstig?
Jag tyckte nog faktiskt mest om Alexandra (?) av tjejerna.