måndag, april 10, 2006

glad påsk? 2

(nej, det är ingen uppföljare...)
Jag har jobbat på mitt nuvarande jobb i över ett och ett halvt år. I fredags hade vi påsklunch. Varje påsklunch, midsommarlunch och jullunch diskuteras samma sak. Att jag är allergisk mot fisk och nötter. Det brukar komma upp varje gång, för det är alltid någon som undrar varför jag bara äter potatis och prinskorv när Bolaget bjuder på stort. Det pratas om huruvida det är ovanligt med fiskallergi eller inte, jag kanske drar en och annan allergi-anekdot, det är alltid någon som frågar om jag är så där allergisk mot nötter så jag dör om jag äter det.
I fredags fick vi ett påskägg. Det var fyllt av olika sorters godis, som hade en sak gemensamt. De innehöll alla nötter. Får en stark känsla av att de vill bli av med mig...

7 kommentarer:

Anonym sa...

DOM JÄVLARNA!

Anonym sa...

taskigt, du borde klaga =)

lisa sa...

stryk ska dom ha.

Anonym sa...

ignorence is bliss liksom

folk har rätt svårt för att respektera oss nötallergiker


Skriv upp de på din lista fast där är säkert alla redan :)

lisa sa...

ja, de toppar listan, defenitivt. om vi pratar om samma lista, men det tror jag.

Anonym sa...

samma lista


pratar man om "listan" är det bara negativt att vara med på den

lisa sa...

i så fall står de högst upp! maken till att ha förmågan att förstöra mitt liv får man leta efter!