måndag, april 03, 2006

äntligen! men nej...

Alldeles nyss ringde telefonen. Konstigt nummer på nummerpresentatören. Jag svarade och det var ingen mindre än Sifo! Då blev lite glad och förväntansfull. Har nämligen alltid velat vara med i en sifo-undersökning. Det var en önskan som drabbade mig när jag jobbade med att ställa de där lite dummare och lite mer oseriösa frågorna till folk via telefon. Så, efter att ha frågat hur läng tid det skulle ta, jag ville ju trots allt påpeka att klockan var åtminstånde kvart i läggdags, även om det var självaste Sifo som ringde, startade själva utfrågningen. Bara för att komma fram till att det i själva verket var mannen i hushållet som skulle få den stora äran. Mig var dom inte alls intresserade av. När jag äntligen hade chansen. Jädra Statisktik, nu kommer de säkert aldrig mer att ringa hit. Får vänta tills nästa gång NFO ringer. Eller nä jsut det ja, de gick ju i konkurs efter att jag slutat där.

4 kommentarer:

Anonym sa...

NFO?

Jag skulle också vilja vara med i en SIFO-undersökning. Jag har fått vara med i några undersökningar via post, självklart ljög jag lite för allas bästa.

En kompis till mig blev uppringd av något bolag och fick frågan

- Röker du?
- Ehm, ja.. (svarade min kompis)
- Bra!!! Utropar intervjuaren

sedan följdes en 20min intervju om rökvanor. Bland annat: Vilket märke röker du, vad skulle du helst röka för märke, vilket märke tycker du smakar godast, skulle du vilja byta märke.

lisa sa...

på nfo fick man bland annat ringa runt till folk och fråga "Hur ofta äter du sill i glasburk?" och annat inte så intressant.

Cliff Hanger sa...

Men ö., DU vet väl om att det inte är bra att röka? Blir lite orolig. Börja inte röka bara för att kunna hoppas på att få svara på SIFO-frågor, lova mig det.

lisa sa...

okej. jag ska inte börja röka jag lovar.