måndag, april 03, 2006

Silverpilen är ute och kör!

Idag var det äntligen cykelpremiär för mig. Senast jag cyklade till och från jobbet var i december. Sedan dess har det legat för mycket snö, och/eller varit för kallt. Men i morse var vädret perfekt. Några plusgrader, ingen storm, inget regn (även om regn aldrig skulle ha stoppat mig var det ju gött att slippa). Jag var så otroligt laddad! Så det hela börjades med att så fort jag fått ut Silverpilen ur förrådet, satt på alla lampor på tokblink och snäppt på mig den överkäcka hjälmen, så lyckades jag köra in pedalen i smalbenet. AJ som f-n! Okej, det kom inget blod och det gjorde inte riktigt, riktigt gråtont, men nästan. Varför är pedalerna så satans vassa? Och varför är de precis i smalbenshöjd? Funderade hela vägen till jobbet på om det skulle kunna gå att slipa ner det vassa på pedalerna utan att de blir så halkinga att fötterna halkar av? På vägen hem funderade jag mest på hur sjutton man kan få så ont i rumpan av att endast ha cyklat till jobbet? Kanske skulle investera i en lyx-fluffig extra gel-sadel? Eller så är det lika bra att härda!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Investera i en gel-sadel, de är så grymma. Ingen ömmande bak någonsin igen. Själv sker min cykelpremiär nästa måndag. Jag har denna veckan som en uppladdningsvecka.

mikebike sa...

endast cyklat till jobbet?!
jobbar du inte på hisingen längre. uppförsbackarna där är ju som en tour de france etapp per sur kilometer;)

lisa sa...

man vill ju itne vara skrytsam...

Anonym sa...

Haha, hade själv premiär idag 4 april o cyklade hela vägen till jobbet (2 min. väg), undrandes varför man är så himlans anfådd när man kommer fram? Och ont, visst och pumpa eländet var man ju tvungen till oxå.

Anonym sa...

Jag köpte en gelsadel för 120kr på Stadium igår och har dessutom bytt ut mördarsadeln till en riktig tantsadel. Det kanske är dags för nya sadelinvesteringar?
mamman