tisdag, maj 09, 2006

de blå strecken! Äntligen!


I dag har de kommit! De blå strecken! De på gatorna alltså. De som ska leda alla hurtiga göteborgsvarvsspringare rätt. Även om jag tror att chansen är liten att de skulle springa fel ändå. De tittar väl på karta först?
Hur som helst. Att springa är moraliskt förkastligt och jätte-tråkigt. Speciellt 21 kilometer. Jag fattar inte grejjen. Dessutom har jag hört från flera vanligtvis välinformerade källor att det inte alls är roligare att springa i flock så där.
Därför har jag en idé. Vem hänger med och cyklar Göteborgsvarvet på söndag? Vägen är ju utmärkt och klar, och det är säkert någon som glömt en kexchoklad eller två på vägen. Vi lär ju inte köra vilse i alla fall. Och så får jag testa min nya cykeldator.
Är ni på eller?
bild från: http://www.goteborgsvarvet.se/NR/exeres/F8CD1779-82A5-436D-9CF9-3D16AC149812.htm

6 kommentarer:

Anonym sa...

får komma med en rättelse, hela vägen är inte märkt...

vi kommer att springa i körbanan på älvsborgsbron och där finns inga streck ;)

se fotobloggen för mer autentisk bild av strecken

:sericea: sa...

åhå, jag såg dom idag på Götaplatsen! :oD

SixesAndSevens sa...

Kan vi inte gå/lunka istället för cykla? Lättare att proppa i sig kexchokladen då... :)
Fast det lär ju ta sin tid...
Det måste finnas kexchoklad. Annars blir jag gnällig och går hem.

lisa sa...

El_P: jag tänkte att du kunde springa först, och sedan ge oss en recension. Om det är värt besväret liksom.

sericea: Oj, så dom sträcker sig så längt.

sixes...: hmmm... nej, det är cykling som gäller. Att gå är nästan lika tråkigt som att spronga, och då hjälper det inte hur mycket kexchoklad det finns.

Anonym sa...

om jag lever så bloggar jag direkt efter hemkomst :)

lisa sa...

el_P: gött, det ser jag fram emot. Skynda dig hem å blogga!