lördag, juli 29, 2006

100

Jag har funderat. Fram och tillbaka. Tror att det var Silverfisken som började. Och är det då bra, eller bara pinsamt, att ta efter? Vissa anser sig vara för snobbiga för sån´t här. Men kom igen. Det är ju roligt att gotta sig i andras liv. Och att vräka ur sig saker om sitt egna. Och ja, Cliff Hanger bad ju så snällt. Så håll till godo, här kommer min lista.
1. Jag tror inte att det finns 100 intressanta saker om mig.
2. Även om så skulle vara fallet, skulle jag nog inte avslöja alla här.
3. Mitt tangentbord är, som vissa kanske har märkt, lite väl överkänsligt.
4. Jag är ganska dålig på att stava
5. Men jag anser mig vara ganska bra på att skriva ändå
6. Jag är bra på att rensa ogräs
7. Men jag är ännu bättre på att kantskära
8. Jag har astma
9. Och pollenallergi. Inte helt praktiskt i mitt yrke
10. Jag har haft en piercing i läppen.
11. Skulle blivit fler, men det gjorde för ont.
12. Nu är jag vuxen och har hål i öronen bara
13. Jag är kort
14. Och jag har kortkomplex.
15. Jag läser sliskig chiclitt och skäms lite för det (men inte tillräckligt mycket för att inte erkänna det här)

16. Jag läser ungefär en bok i veckan. Men inte bara chiclitt, inte alls.
17. Jag tror ofta att jag hör folk som skjuter, fast det bara är smällare eller vad som helst.

18. Jag har bott i en extremt sunkig förort som nästan fick mig att bli rasist innan jag flyttade därifrån

19. Jag tror att mina vänner som bor i förorten och påstår sig stortrivas, ljuger lite.

20. Jag köper för många böcker
21. Jag köper däremot nästan aldrig skivor
22. Jag är kär i 50-talsinredning
23. Och har gjort en hel del soprumsfynd.
24. Jag kan spela piano
25. Jag kan spela tre ackord på gitarr, men min bror är duktig.
26. Jag tror att jag kan tyska, fast jag aldrig tagit en enda tyskalektion. Det visar sig varje gång att jag bara hittar på.

27. Jag gick mediaprogrammet på gymnasiet, på samma skola som en viss annan bloggare och även min lillebror.

28. Jag gick första året på gymnasiet två gånger, bara för att jag tyckte det var så tråkigt.

29. Jag har jobbat med att sälja ICA-kurriren.
30. Och med att ringa folk och fråga hur ofta de har ätit sill i glasburk. Sedan fick jag en av cheferna på det stället som kollega i en helt annan bransch, det var roligt.

31. Jag har haft tuppkam
32. Jag har haft extremt misslyckade dreads, jag såg ut som en ananas som fått elchock.

33. Jag har haft ungefär 12 olika hårfärger.
34. Jag är inte ostraffad.
35. Jag har aldrig kastat sten på polisen
36. När jag var liten var jag kär i min slöjdlärare, Per Gessle, Dylan Mc Kay, han i den där serien om de som bildade ett band, med flera.

37. Det finns bloggar som jag läser nästan varje dag men aldrig skriver några kommentarer på.

38. Jag är sjukt bebissjuk. Alldeles för bebissjuk.
39. Jag sa ”halleda” om en bebis, vars jugoslaviska mamma inte fattade någonting.

40. Min släkt har väldigt många interna uttryck.
41. Det kan vara svårt att veta ibland, om det är ett släkt-uttryck eller bara halländska.

42. Men jag är född i Mölndal
43. Jag hatar min f.d chef väldigt mycket, men det finns nog andra jag hatar mer.
44. Jag har tränat orientering.
45. Jag har skitdåligt lokalsinne
46. Men jag är bra på att läsa kartor
47. Jag tycker om att baka kakor, men sedan nyttighetstrenden började råda här hemma blir det inte av.

48. Jag sa tack och hej, utan att ens säga tack och hej, till en stor del av min dåvarande bekantskapskrets för några år sedan.

49. Min favoritfilm är Spring Lola
50. Jag saknar att stå i mörkrummet hela dagarna
51. Jag saknar gymnasiet ganska mycket, hela det.
52. Jag saknar också vissa personer som har fallit bort ur bekantskapskretsen.
53. Jag såg en gammal kompis på tv igår.
54. Jag brukar kolla på Babyboom i hemlighet. Trots att det inte ens är bra.
55. Jag tror att jag är händigare än vad jag är.
56. Jag skryter om min träning trots att jag tycker det är fånigt. Speciellt träningsvärk.

57. Jag hatar när musik är på för högt.
58. Jag är arbetslös
59. Jag funderar på om jag fått en lön för mycket eller inte från min f.d arbetsgivare.

60. Jag trodde det skulle vara tryggt och bra att jobba kommunalt.
61. Jag är lättlurad.
62. Och jävligt bitter.
63. Jag har gått på värsta bonneskolan. Det var roligt. De tyckte nog att vi var fåniga stadsbrudar, när vi jublade över att vi lyckades köra traktorerna framåt.

64. Jag har traktorkort.
65. Jag har motorsågskort.
66. Jag har tagit simborgarmärket.
67. Men det dröjde väldigt länge innan jag lärde mig simma.
68. Jag har just sett the Wedding Singer för första gången i mitt liv. Den var så där.

69. När jag var liten badade jag tills jag blev blå om läpparna, det gör jag inte längre.

70. Jag har räddat min lillebror från att drunkna i badkaret. Som tack fick jag en magnet av mina föräldrar

71. Jag lider av ett smått arbetarkomplex, som börjar gå över.
72. Jag tycker han i Prison Break är skitsnygg.
73. Jag har kvar mina vinylskivor i vardagsrummet, för jag vill nog vara en sådan som lyssnar på vinyl, men vinylspelaren står på vinden.

74. Jag tycker om att tvätta, men inte lägga in den rena tvätten i lådor och skåp.

75. Jag tror jag har kommit på vitsen med att tvätta gardiner
76. Jag sätter alltid etiketter på mina matlådor, för det får mig att känna mig duktig.

77. Jag använder min mobiltelefon väldigt lite.
78. Men jag skickar fler sms än jag får.
79. När jag var liten var jag skiträdd för Den Lilla Vampyren.
80. Och mupparna. Eller om det var fragglarna,
81. Jag är ganska bra på att virka.
82. Jag har en tendens att ge nära och kära presenter jag knåpat ihop själv, vilket kanske inte alltid är så uppskattat.

83. Jag har ingen aning om hur man sköter orkidéer, vilket är lite opraktiskt då jag för närvarande är vääxt-passare, inkluderat just orkidéer.

84. När jag gick på högstadiet funderade jag på att bli lokförare.
85. Lite senare funderade jag på att jobba på begravningsbyrå. Båda är ungefär lika bizarrt.

86. Jag har sjungit i ett hc-band som var… så där. Jag fick dessutom sparken.
87. Jag har också sjungit i musikskolans ungdomskör hela mellan och högstadiet, tills ledaren bad mig att inte haa dr. martensarna på mig när vi skulle lussa på nk.

88. Jag mår fortfarande illa efter min maginfluensa, men jag har ätit lite chips ändå. Dumt.

89. Jag ser inte poängen med att ha körkort.
90. Jag håller för närvarande (inte exakt just nu) på att plöja igenom serien Cold Feet, kanske den bästa serien. Efter varaje avsnitt utbrister jag ”Åhh, det här var det bästa”. Tyvärr vet jag redan hur fruktansvärt sorgligt allt kommer sluta.

91. 40,2 kmh är mitt nuvarande hastighetsrekord på cykel.
92. Motsvarande för bil är nog 90.
93. Jag har alltid velat bli journalist, men det vet jag inte om jag vill längre. Inte på en dagstidning i alla fall.

94. Jag dricker alkohol lite för snabbt för mitt eget bästa. Jag hävdar att det beror på att jag mest dricker med killar. Som väger lite mer och tål lite mer. Men några fyllehistorier blir det inte här.

95. Jag tycker att tjejer generellt är snyggare än killar. Men jag är inte flata för det.

96. Jag äger väldigt många linnen, men inte en endaste prickig topp. Måste åtgärdas.

97. Jag sminkar mig aldrig. Började aldrig när det var dags, och nu vet jag inte hur man gör.

98. Det kan dock, allt som oftast, få mig att känna mig som en liten lillasyster när jag ska gå ut med mina tjejkompisar.

99. Jag är extremt ointresserad av sport, men surar ändå lite för att jag inte fick tummen ur och anmälde mig som funktionär på Friidrotts EM. Det skulle sett snyggt ut på cv:t.

100. Jag hatar NallePuh-stringtrosor.

Vassego.

8 kommentarer:

Anonym sa...

första intressanta 100 lista hittils.

underhållande också

lisa sa...

tackar och bockar! skriv en själv vettja!

Cliff Hanger sa...

El Pedro, jag tar din kommentar som en förolämpning, bara så att du vet...

Lisa - Jag har i a f aldrig suttit i en glasburk och ätit sill. Jag gissar att El Pedro är den där andra bloggaren som du gått på samma gymnasium som. Har jag rätt?

Ska fortsätta läsa listan nu, har bara kommit halvvägs.

lisa sa...

nope. gissa vidare.

lisa sa...

ha ha ni får battla om saken. när el_p skrivit sin lista :)

mattiasg sa...

fan, snart är det dax att ge sig på en egen lista, man tiulls dess: jag hatar oxå Nalle-Puh string. det är så jävla jävla helvetes peddo-kryping att jag spyr. vem vill hångla av någon ett par barntrosor?
och vinylskivor är av någon anledning det tuffaste som finns (och att stå så där snett med nacken som dj:ar gör) o jag äger int een enda för innan jag köpte cd så fanns inte musik i mitt liv (när jag tänker på det...det är ju sant o hemskt!).
jag skulle oxå haft mina vinyl framme om de fanns.
min pappa har tom köpt en ny skivspelare till alla dom gamla...undras om han någonsin använder den?

Anonym sa...

cliff:
läste inte din.
jag var inte på humör då, orkade inte med en massa text .

får läsa den noga nu och analysera extra hårt ;)

lisa sa...

mattias: det är aldrig för sent att köpa på sig en back schyssta vinyler. Sedaan gäller det bara att det inte kommer hem någon riktig musiknörd som genomskådar att backen mest står där som en snygg inredingsdetalj :)