fredag, juli 28, 2006

mitt sommarlov

Bloggare. Är det vi som i hemlighet jublade när det skulle skrivas uppsats i skolan, men inte riktigt vågade erkänna hur mycket vi gillade det, för vi visste ju att skriva saker, det vara inget man skulle gilla. För då kanske man var en Plugghäst. Jag var sådan i alla fall. Men jag skrev egna tidningar också. Och väldigt mycket dagbok. Och väldigt många brev. Så jag var nog en plugghäst. Om man räknar bort matte, gympa och kemi.

Grattis till oss i alla fall, nu kan vi få utlopp för vårt skriv-bekräftelsebehov någon annan stans än på mellanstadiet. Tur, annars vet man inte vad det skulle blivit av oss.

(Okej, det kanske bara är jag som ser på det så här, jag vet inte)

5 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Jo, visst tyckte man att det var rätt kul. Men det låg en del prestationsångest i det också. Då är det roligare att blogga. Måste dock erkänna att det händer att jag får lite prestationsångest om jag inte uppdaterat bloggen på ett tag och har skrivkramp eller inte känner mig inspirerad.

Oftast är det väldigt roligt dock. Att kunna skriva vad som faller en in och bli läst och (oftast) få respons på det. Plus att det är kul att läsa vad andra skriver och ge respons.

Du får gärna skriva en 100-lista btw.

lisa sa...

hmmm... jag har funderat på det där med hundralistor. ska fundera en stund till.

:sericea: sa...

måste man skriva en hundralista?
det lär ju aldrig vara nån som orkar läsa skiten ändå.

jag var nog Plugghäst-light i skolan. gympa o matte gick fetbort men resten var jag jättebra i :o)
samma med allt skrivandet, dagbok, brevvänner mm. nu blir det bara lite bloggande.

Anonym sa...

ända sedan lågstadiet har jag skrivit en massa jidder och givetvis alltid längre än de flesta klasskamraterna men jag har inte ansett mig vara en plugghäst....

men det var kanske det jag var?
oaf i ämnenna jag trivdes med såsom svenska och engelska.

skriva är kul helt enkelt likaså dricka öl. man skall göra det som man tycker om :)

Cliff Hanger sa...

:sericea - Jag har läst 8-9 st 100-listor från punkt 1-100!