måndag, juli 03, 2006

Arbetsförmedlingen: jag ger dig min morgon och min dag

Kom till arbetsförmedlingen klockan halv elva i förmiddags. Tyckte att jag var ganska duktig som var där en halvtimme efter öppningsdags. Det är ju trots allt min allra första dag som arbetslös i dag. Det visade sig snart att det inte bara var min första dag som arbetslös, utan väldigt många flers. Nummerlapp: 33. Första utropet jag hörde: 3.
Vid tolvtiden blev det mitt nummer. Jag fick dock bara lämna namn, för att sedan få vänta en liten stund till. Det var okej om jag ville gå ut och vänta en stund, bara jag var tillbaka inom 30-40 minuter. Eftersom det trots allt är väldigt fint väder ute, gick jag ut. Var tillbaka efter 35 minuter, sisådär 13:40. Vid 14:30 blev det min tur. Allt för att få en lapp med ett datum på när jag ska komma tillbaka, även känt som handlingsplan. Tack för det, arbetsförmedlingen!

6 kommentarer:

:sericea: sa...

det är en jävla skilland på dom olika kontoren ska jag säja dig. när jag bodde i majjona o blev arbetslös gick jag dit, fick tid o handlingsplan o allt inom en vecka.
sen när jag flyttade till kortedala då får man gå till Svingeln, där fick jag prata med en snubbe efter en halv dag o sen skulle jag komma tillbaka för handlingsplan efter TRE MÅNADER!
inte undra på att den jävla skiten ams inte funkar.

Anonym sa...

oho , välkommen in i den surreralistiska värld som arbetsförmedlingen står för.

tjejen har åkt all dess turer och nu hotar de med arr tvinga in henn i vården ..... med en dålig rygg.

du har en underhållande tid framför dig ;)

Anonym sa...

my God.... e de kloka nånstans eller? inte på sitt jobb iaf.

lisa sa...

Hoppas bara att de inte ger mig något jobb. Ska jag ha nå´t så vill jag välja själv tack.
Vården med kass rygg? Aj aj aj. Jag har tidigare skyllt på kass rygg för att slippa vårdjobb genom af, men det håller liksom inte när man siktar på trädgårdsjobb istället... Fast det är ju inte tungt på samma sätt. Människor är det tyngsta som finns.

:sericea: sa...

men alltså.. dom har ALDRIG försökt pracka på mig nåt jobb!?
inte ens nåt bra, eller nåt dåligt, utan inget jävla jobb alls.
alltid när jag är klar med säsongen är jag arbetslös med a-kassa 6 månader till april o det är ingen som sagt nåt om det.
skumt att vissa blir jagade o andra slipper undan.

lisa sa...

orättvist är ordet.