tisdag, juli 04, 2006

inkomster och utgifter

Andra dagen som arbetslös har jag firat med shopping. Det kan tyckas vara lite dumt och oansvarigt, att säga upp sig, veta att man inte kommer ha någon inkomst inom en överskådlig framtid (förutom en go semesterersättning då), men jag har mina argument slipade. För det första, så har alla mina shorts, utom möjligtvis ett par, krymt i garderoben under vintern. Och jag vill varken gå i långbyxor eller med rumpan bar. För det andra, så var jag på Huvudkontoret och lämnade in arabetsgivarintyget direkt, istället för att posta det. Där tjänade ajg både en dag och ett frimärke. Och frimärken är dyra nuförtiden, om de ens finns. Och, sist men inte minst, så blev jag ju, tack vare försäkringskassan, rik häromdagen. Så lite shopping var jag nog värd.

3 kommentarer:

Anonym sa...

det går inte att ifrågasätta en sådan slipad affärskvinna , lisa :)

kör stenhårt.

SixesAndSevens sa...

Shopping är det bästa! Angående arbetsförmedlingen: bränn upp och fixa en fin gräsmatta istället. Skitställe.

lisa sa...

eller hur? man skulle inte kunna tro att jag fick ig i företagsekonomi precis...