onsdag, augusti 02, 2006

Age is nothin´but a number?

Ursäkta mig om jag är en smula elitistisk och ungförtryckande. Men varför, varför, en 14-årsgräns på en konsert? (Och separat bar). Vad har dom där att göra? Jag vill inte gå på konsert med kids som jag är dubbelt så gammal som. De har väl fritidsgårdar att gå på? När ajg var så där jätte-ung fick man minsann inte komma in på en endaste konsert om man hade oskicket att vara underårig. Speciellt inte om man inte ens fyllt moppe. Så fick jag ju också gråta mig till sömns för att jag missade mitt livs chans att ragga upp Damon Albarn för att jag var för ung för att komma in när Blur spelade på, ja Magasinet eller vad det nu var på för tufft ställe. Så fick jag ju också sura en vecka för att jag missade obskyr, det var i alla fall vad man ville tro, brittisk anarkopop. (ni vet det där bandet som har ett namn som är omöjligt att stava, och som sedan, till alla "alternativas" förtret, spelade in en ofisiell fotbolls-vm-låt eller vad det nu var). Så fick jag också finna mig i att min Pappa följde med första gången jag skulle till Hultsfred. (Men det hade kanske inte så mycket med oficiella som inofficiella åldersgränser att göra).
Snälla Trädgårn, låt fjortisarna stå ute i kväll. Jag vill inte ha dem ståendes framför mig så jag inte ser någonting på ännu en konsert. Vi vet ju alla hur långa pubertetsmonster är. I rättvisans namn, alltså.

6 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Vilka spelar?

lisa sa...

Dropkick Murphys. Men jag är inte riktigt så tuff att det är mitt favoritband, följer med som sällskap.

SixesAndSevens sa...

I see... trodde det var igår. Börjar bli vimsig på gamla dar.

Hanna sa...

Nu har jag dina svalor. Ses snart?

Anonym sa...

precis.
varför skall kidsen få vara med så förbannat tidigt?

lisa sa...

Valitus: gärna ses snart! Jag är hemma nästan jämnt. Men är du här i krokarna?
Borde, om inte annat, bli dags att ta sig i kragen och skaffa boken...

Ang Trädgårns arrangemang i går: Det var faktiskt riktigt bra, om man inte hade ambitionen att hälla i sig mängder av öl. Alkoholbaren kändes inte lockande. Men det var extremt bra stämingni, inte alls så misärig som vid liknande arr, som t.ex det på Eriksberg. SÅ en liten eloge till Trädgårn kan jag släppa ur mig.