torsdag, oktober 26, 2006

AtillÖ

A is for age:
27 ochetthalvt

B is for booze of choice:
Beror på tillfället. Guiness är nästan alltid gott, rödvin är gott till mat, whisky kan vara gott lite när som helst.

C is for career:
Åh, detta mörka kapitel i min annars så helgjutna personlighet.
Har haft diverse ströjobb, en påbörjad Universitetsutbildning som stannade av vid 65 poäng, en eftergymnasial yrkesutbildning inom trädgård, och vad blev det av det? Arbetslös. Borde plugga mer för att få större chans att få jobba med exakt det jag tror att jag vill, men jag tycker egentlgien att min utbildning och kompetens ska räcka, att det är andra som inte har vett att uppskatta den.

D is for your dad’s name:
Pappa Per (a.k.a BrädePer)

E is for essential items to bring to a party:
ett glatt humör, snygga örhängen och dricka.

F is for favourite song at the moment:
Mr Sandman med The Chordettes

G is for favourite game:
Yatzy eller Backgammon eller Alfapet. Allt handlar om vem man spelar emot, det viktigaste är att få känna sig smart.

H is for home town:
Göteborg. Majorna.

I is for instruments you play:
Har spelat piano under i princip hela grundskolan tills jag insåg att det inte var tillräckligt punk.

J is for jam or jelly you like:
Svartvinbärsmarmelad.

K is for kids:
Ja tack.

L is for living arrangements:
Bostadsrätt med äkta man.

M is for mother’s name:
Annika.

N is for name of your crush:
Rekan

O is for overnight hospital stays:
Ingen, så vitt jag vet.

P is for phobias:
Grodor.

Q is for quotes you like:
Jag kommer aldrig ihåg sån´t.

R is for relationship that lasted the longest:
Nuvarande. Snart fem år.

S is for sartorial style:
(jag fattar inte riktigt vad sartorial betyder, men jag översätter lite fritt till favorit):
Lite tantigt, lite snyggt.

T is for time you wake up:
Halv nio är målet.

U is for underwear:
Åhléns. Snyggast och bäst.

V is for vegetables you love:
De första morötterna på sommaren.

W is for weekend plans:
Kanske konstert på lördag, annars ingen större plan.

X is for x-rays you’ve had:
Bara tänderna.

Y is for yummy food you make:
Soppor och bröd.

Z is for zodiac sign:
Vädur.

Å är åt dem du vill skicka listan vidare till:
De som känner sig träffade och sugna.

Ä är för älsklingstrend:
50-tal.

Ö är för en önskan just nu:
Att alla ska leva lyckliga i alla sina dagar.
(Och att jag blir av med mitt duktighetskomplex. Eller att jag börjar träna igen. Eller båda).

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, den här måste jag göra någon gång när jag egentligen borde göra något vettigt!

lisa sa...

Ja! Den är bra! Lagom blandning mellan intressant och helt ointressanta fakta...

Cliff Hanger sa...

"Åh, detta mörka kapitel i min annars så helgjutna personlighet. (...) ...jag tycker egentligen att min utbildning och kompetens ska räcka, att det är andra som inte har vett att uppskatta den".

Detta kan jag verkligen identifiera mig med!

lisa sa...

Vad ska vi göra fär att omvärlden/arbetsgivarna ska förstå vår storhet?

Cliff Hanger sa...

Problemet är väl att man är för lat. Vet inte hur man ska lösa det. Får väl hoppas på att bli headhuntad via bloggen eller nåt.

lisa sa...

Ja. Vi får hoppas för det. Om de upptäcker dig först, så kan väl du tipsa om mig, så tipsar jag om dig om de upptäcker mig först. Vilka "de" nu är....