tisdag, oktober 31, 2006

Slumpen

Skulle bara ner och lämna tillbaka boken, för att sedan ta en snabbpromenad för att reka ett område med odlingslotter som jag är lite sugen på. Så sprang jag på K och M. I dörren till bibblot. Efter att vi utarbetat en suverän plan fick jag med mig K på min rekogniceringstur. Väl där träffade vi på en kvinna som ville att vi skulle äta upp hennes mangold. Det ville vi så klart, så det var bara att möla ner så mycket som fick plats i väskan. Sedan blev det en suveränt god lunch. Med nyskördad mangold, räddad från den eventuellt kommande frosten. Bara så där. Ibland är det bra att springa på folk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad är mangold? har det nåt med mango att göra? *frukt och grönsaks- analfabet*

lisa sa...

det är som spenat, fast godare. Finns bara att köpa en pyttekort period, men är väldigt lätt och bra att odla. Det får bli odlingslott för mig nästa sommar. Mmmm mangold...