onsdag, januari 31, 2007

Husmorsgympastik

Om man är en dålig person och inte tränar på sisådär fem månader, gissa då hur många muskler som försvinner?
Svar: Alla (i princip)
Om man sedan försöker bli en bättre person och går och tränar, gissa då hur många muskler man får ont i efteråt, som ett straff?
Svar: Alla (i princip)

Men nu är det igång. Uppladdningen inför Beach 2007. Eller snarare trädgårdsarbete säsongen 2007. För att vara riktigt säker på att gå i land med hela projektet, följde jag Ebba Fon Sydows träningsråd: Köp ett riktigt dyrt träningskort, så måste du använda det! Fast jag gjorde svennevarianten och köpte årskort på Friskis och Svettis. Vilket inte är helt billigt det heller, ur mitt perspektiv. Jag ska dock inte alls klaga, för jag känner ...oh aj inte känna efter... att förutom träningsvärk kommer det hela att resultera i snygghet, förnöjsamhet, och, sist men inte minst, en outsinlig källa till blogginlägg.

En första rapport från golvet:
Ja, det luktar fortfarande förbannat mycket svett om man inte går på dagens första pass.
En person sprang och skuggboxades i smyg, det var väldigt upplyftande.
Det är svårt, men det gäller att släppa prestigen med en gång.
Amy Diamond verkar vara den nya Lena Ph. I Svettis-sammanhang. Läs här om Lena Ph (vad bra jag skrev då)
Det är fortfarande inte roligt med överåriga funktionärsgubbar som drar gubbiga fertilitets-skämt istället för att berätta viktiga saker under informationsstunden
Det är trendigt att träna i diadem. Vad är det för fel på svettband?

2 kommentarer:

Helena sa...

Åh. Du är duktig. Jag borde också. Fast det är för omständigt...

lisa sa...

Duktig och duktig...
Jag tror att trixet är lika delar tvång och belöning. Och helst ska det vara nära, så man inte kan ta till argumentet att det är för långt till träningen.