fredag, februari 16, 2007

Inte åkt än.

Men varför finns det ingen kaffeautomat på det här jobbet? Fast micron brukar vara precis lika äcklig som på vilken arbetsplats som helst. Tills jag lärde mig husmorstrickset med citronsaft. (ställ in en skål citronvatten i micron, kör tills det kokat en liten stund, låt stå så att det riktigt ångar in, sedan, vips, är allt fastbränt jättelätt att torka bort). Det ska jag utföra på min nästa riktiga arbetsplats. Fatta vad jag kommer få respekt! Eller kanske inte.

4 kommentarer:

Helena sa...

Citron är bra till mycket. Fläckiga muggar blir jättefina om man diskar dem med citron (kanske gnuggar lite med en svamp). Fast det känns som att de liksom för att kompensera all braighet dessutom måste lägga till lite dålighet och därför ser till att ta upp fläckar ännu fortare i fortsättningen, så jag vågar inte riktigt citrona mina nya, fina, redan fläckiga muggar.

lisa sa...

Ah, utbyte av husmorstips, finns det något bättre?

Helena sa...

Eh, ja, kanske nåt litet.

:)

Anonym sa...

Oj, vilket fin fint tips!