lördag, mars 03, 2007

I smyg

Jag hade en gång en klasskamrat. En riktigt bra en. Hon bodde i en småstad och hade en man som genererade en del anekdoter. Hon tyckte att hennes man var lite pinsam när han tyckte att det var onödigt att köpa en påse på Systembolaget om han bara hade köpt en flaska vin. Därför gick han med flaskan löst i handen. Min klasskamrat tyckte att det allt för lätt kunde se ut som om han gick och smygsöp. Eller som om han var för snål för sitt eget bästa. Han ville, lika lite som jag, skriva under på min kära mors uttryck var och en skäms för sig.

Idag fick jag skämmas lite för mig själv. Jag var jag på Systembolaget innan träningen. Det passade bäst. Tyvärr ledde det till ett fasligt klirrande, då de två vinflaskorna dansade omkring i väskan i omklädningsrummet då annat skulle upp ur och ner i och väskan in i skåpet och ut igen för jag glömde låset och så vidare. Jag ville bara ställa mig och ropa till alla ombyteskamrater:

Hallå det är bara två flaskor och jag ska bara dricka max en halv idag och förresten har jag tränat fyra dagar på raken så då är jag väl värd ett glas! Och det är nyttigt! Antioxidanter, har ni hört talas om det?

Imorgon ska jag låta bli att träna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej hopp
ny blogg!

lisa sa...

Undrade just vart du tagit vägen!

Cliff Hanger sa...

Många killar skulle nog i stället tycka att de var lite småfräcka om det märktes att de hade vinflaskor i träningsväskan. I alla fall om de närmast var lagkamrater. Lite samma grej som att en innebandypolare till mig blir jättestolt när alla på planen lägger märke till hans fjärtar.

lisa sa...

Hihihi! Gäller det fortfarande om killarna inte går på högstadiet lägnre? (har just läst två nötcreme coh en moviebox).