onsdag, mars 21, 2007

Råd?

Hjälp!

FeedReader är ungefär bajs. Men jag vill inte smurfa runt på varenda blogg okristligt många gånger om dagen, bara för att upptäcka att de inte har uppdaterat.

Google Reader, är det bra eller? Jag tycker det verkar krångligt, men det gjorde ju FR också innan jag lärt mig. Det gör det mesta innan man lärt sig. Jag är också lite skeptisk, för det känns som om google håller på att ta över mitt liv. En morgon när jag vaknar kommer jag inte ha kvar min egna kropp, den kommer att vara ersatt av något från google och det vill jag inte.

Vad finns det mer för RSS-läsare eller vad det nu heter? Vilka rekommenderas? Vilka ger en bara virus, eller nära i alla fall, och får datorn att flippa förutom FeedReader?

3 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Om du har firefox istället för explorer finns en skitbra grej som heter "sage". Och eftersom firefox är bättre än explorer... så byt. Om du inte gjort det.

lisa sa...

Hm. Det är det där med att lära sig nya grejjer... Men jag ska ta upp det hela i familjen.

Helena sa...

Jag tycker att Google Reader är bra! Jag använde Sage förut, men har gått över till Google Reader. Har testat några olika och bestämt mig för att Google kan få ta över mitt liv, åtminstone lite.