måndag, oktober 15, 2007

Ensemble cést tout

Har man läst bästboken Tillsammans är man mindre ensam och nu funderar på om man ska våga gå och se filmen eller om man bara kommer att bli besviken, kan jag nu bara ställa mig och skrika:

Fritt fram!

På något sätt tycker jag att titeln blir snyggare på franska än på svenska, trots att min franska inte är så där strålande.

Se filmen. Den är nästan lika bra som boken. Man retar sig visserligen lite på att Audrey Tautou är lite för snygg i början när allt ska vara misär, men det är också min enda invändning. Att Guillaume Canet, som spelar en av de manliga huvudrollerna inte saknar likheter med en viss McDreamy är bara en bonus. Dessutom blir man hångelsugen. Och de där två meningarna kommer så fel ihop. Ja.



(Framförallt tycker jag att brorsnor med tjej ska se filmen. Det lär ju vara en av de få franska filmerna med svensk text som går på bio nu, och som dessutom är jättebra!)

Inga kommentarer: