lördag, mars 28, 2009

Död

Åh nej. Nu har den slutgiltigt gått sönder. Mobiltelefonen med sisådär sex år på nacken är död. Den har överlevt ett antal utejobbsäsonger, att bli tappad både här och där, och säkert flera deciliter kondens. Och jag står fast vid min teori att gamla mobiltelefoner håller bättre än nya, för ju färre funktioner dessto minder som kan gå sönder. Men nu gick displayen ohjälpligt sönder. Där någonstans går min gräns. Jag vill gärna ha display på mobilen.

Så i dagsläget är jag lite i valet och kvalet. Ska jag fortsätta använda reservmobilen, som också är gammal, och har en del jobbiga egenskaper som till exepel ett jäkla blinkande och förkastliga ljud? Den kommer ju i alla fall hålla ett tag? Eller ska jag ge upp min bakåtsträvande tendens och skaffa en telefon som till exempel kan ta emot mms?

2 kommentarer:

Ayten sa...

Varför inte lite mms??

lisa sa...

Ja, det känns ju lockande. man blir ju lite nyfiken om man får ett som man måste vänta på att kunna se förrän man har tillgång till en dator...