måndag, december 14, 2009

Kamerakris

Usch. Idag har jag lämnat in min kamera på lagning. Den blev allt mer ovillig när det kom till att fälla upp blixten. Hoppas, hoppas, hoppas att det går som reklamation. Annars måste jag rodda med försäkringsbolag, och då lär det dröja innan kameran kommer tillbaka.
Canon trodde att kameran skulle vara klar i slutet på veckan, lite beroende på hur lång tid det tog att få reservdelar, så det verkar ju som att de kommer att gå med på en reklamation. Hoppas!

Någon mer som har haft blixtproblem med sin Canon EOS 400D?

4 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

När jag precis satt dit ett större och tyngre objektiv än det som följer med som standard var den lite kinkig med blixten ett tag. Men det gick över.

lisa sa...

Aha. Mitt har inte gått över, oavsett objektiv. Men det kanske kan ha varit så det började.

Helena sa...

Usch vad tråkigt. Hoppas det går bra och fort! Jag har inte haft några problem med min, men jag har ganska mesiga objektiv...

Apropå "kommentera mera"-projektet: det här är en sån typisk grej. Jag har ju redan läst detta i kortversionen på Facebook och lämnat en kortkommentar. Man förlorar lätt kommentarer när man "dubbelpostar" och jag tycker själv det egentligen är ganska trist när jag får kommentarer på FB i stället för bloggen... Fast nu såg jag till att kommentera här också! :)

lisa sa...

Åh, jag har tänkt på det där också, känner mig lite lat när jag postar nästan likadant på FB, men här tänkte jag att jag kanske kunde hitta fler som haft samma kameraproblem.