torsdag, december 10, 2009

Kommentera mera

Via Schmut och Hello Tiger hittar jag till vad som nog måste vara dagens blogginlägg. Och en rysligt bra uppmaning; kommentera mera! Det är As Good as it gets, som uppmanar oss; skriv åtminstone två kommentarer om dagen!

Hos Schmut kommenterade jag så här:
Jag tror, eller i alla fall för mig, så är det så att jag är för lat för att kommentera på de bloggarna som jag petat in i min reader, jag gör inte det där extra klicket för att slänga ur mig något. Och så känns det lite jobbigt att ta plats, om än bara med en liten "gött jobbat"-kommentar, på de bloggar jag läser som är så där Stora och Seriösa och Snygga. Och ju mindre man kommenterar, ju färre besökare får man själv. Men det är klurigt det där, man vill ju inte bar kommentera för kommenterandets skull, hur mycket vettigt måste man egentligen ha att säga i en kommentar, för att inte bara känna sig som en spammande tönt?

5 kommentarer:

Ulrika Good sa...

Hej Lisa! Jag lovar att för bloggaren i fråga där du vill kommentera, uppskattas ditt bidrag what so ever. Skit i Jante och släpp sargen. :)

lisa sa...

ska försöka... man behöver en spark i rumpan ibland.

Helena sa...

Bäst jag säger nåt här då. För det är ju alltid kul med kommentarer. :) Men det är lite speciellt det där med att uppmana till kommentarer, jag blir i alla fall MINDRE sugen på att kommentera hos den som tjatar om det.

lisa sa...

Ja, så kan det ju också bli, om det är någon som verkligen tjatar, men en enstaka uppmaning tycker jag kan vara på sin plats ibland.

Jo sa...

Jag tycker att det är roligt med kommentarer även om det bara är nåt litet enkelt. Då vet man ju att någon annan läser!
Sen hur man kommenterar... Ibland blir det ju bara ett "heja", ibland en mindre uppsats, men det beror ju helt på inlägget ifråga.