måndag, januari 16, 2006

ännu mera tävling

Idag har jag tävlat igen. Denna veckan har Friskis gratis provapå, så det är en massa nya där. Jag stilade som bara den med min beundransvärda kondition, styrka och framför allt koordination jag samlat på mig under mitt år som sportig tjej. (Lite kanske kommer från mina långa och imponerande jazzdans- och konståkningskariärer också). Kan rekommendera alla att passa på att gå på ett pass, men ni kan ju redan nu känna er besegrade av mig.
Nybörjarna var inget att hänga i granen precis. Jag såg minst en gubbe som låtsades sträcka vadmuskeln när han började bli lite trött. Det var ett helt gäng nya gubbar där, så nu har jag att retas med för några veckor. Tyvärr dök det också upp ett fåtal exemplar av två andra kategorier motionärer: Hästtjejer (de har långt hår och är rysligt duktiga på både kondition, koordination och styrka, men de är inte lika snygga som mig) och Fridatjejer (döpta efter den vedervärdiga tjejtidningen Frida, som de ser ut att läsa. Fridatjejerna är onda för att de fnissar och pratar under stretchingen. Men de blir nog inte långlivade där, de små liven. De lär ju inte ens ha insett att det är stenhård tävlan och ingenting annat som innerst inne driver de riktigt tuffa och äkta friskis-motionärerna. Sådana som mig alltså. (Som kommer att ha träningsvärk imorgon igen.)

Inga kommentarer: