torsdag, december 28, 2006

Snapphanar

Det verkar vara poppis att tycka saker om sanpphanarna. Eller i alla fall serien. Jag tjuvkikade på allt i ett svep, så klart. Att följa tv-serier är omodernt. Och jag tycker följande:
1. Det var väldigt spännande.
2. Det var inte så lite orealistiskt, speciellt deras plötsliga hyllande av svenska kungen.
3. Det hade kunnat vara sliskigare, ett hångel i solnedgången hade inte förvånat mig, däremot gjort mig besviken.
4. Allt var väldigt smutsigt.
5. Det var inte svårt att förstå skånskan i sig, men ljudet var skit. För hög musik och för lågt prat. Men det kanske mest var min version.
Så nu vet du.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom jag såg första avsnittet i en fjällstuga med tv från 1800-talet så vart det automatiskt dåligt betyg.

hela juldagens tv-tablå var så förbaskat dålig att jag skall blogga om den.
Men jag var inte impad av den tv-serien alls.

Anonym sa...

Då är det inte bara vi som hör dåligt!! Vi satte på text, då gick det bra!
mamman