lördag, maj 19, 2007

Mesöl

Idag på Systemet skulle det inhandlas öl som skulle passa till kvällens mexmat. Mesöl, med andra ord. Så jag langade upp ett sexpack Sol-öl på bandet. Och frågan om legitimation kom som på beställning. När sedan Rekan fortsatte att ställa upp den ena tuffa ölen efter den andra på bandet, och kassören fick klart för sig att vi var i sällskap, verkade det som om han ångrade leggfrågan. Jag undrar nu, om man oftare får visa legg när man köper mesöl än när man köper finöl?
Och så undrar jag varför så många tror att ålder är kopplat till längd. Jag har rynkor, för sjutton. Kom inte och tro att jag är nitton bara för att jag inte tillhör de allra längsta. Usch, kortförtryck när det är som värst!

6 kommentarer:

Anonym sa...

om man ser ut att vara mellan 20-25 får man visa leg, så 19 tror jag inte dom tar dig för.

jag får visa titt som tätt men det är nog mest för att dom vill veta vad en sådan snygg kille heter ;)

Hanna sa...

jag får också visa leg och då är jag ändå brutallängd.

Hanna sa...

av brutallängd.

johanna sa...

ja min kompis klockar två meter, är hårig o minst 35 år, och honom frågar dom på leg. men inte jag som är 1,65 kort och söt som socker :o) haha!

lisa sa...

hmmmm.... då måste det vara som för el_pedro, att de vill se legg för att få veta vad en så snygg person kan tänkas heta...

Saring sa...

...fast jag är 176 cm och trettiotre och får ändå titt som tätt hala upp legimittationen. Vilket jag gör med ett storstortstörsta supersmajl! Fast den gången när jag som 28-åring fick fråga om jag skulle resa på hel eller halv biljett var lite väl. Jag menar, under 16?!! Skulle inte tro det.