lördag, september 15, 2007

Nödvändig shopping


Nu ska det aldrig mer bli någon marmelad med wertheskolakonsistens. Jag har köpt en hushållsvåg! En riktigt riktigt fin en! Även om den kanske inte är så exakt och precis, väger den nog bättre än mina jämförelser genom att hålla olika saker i händerna.
Jag slog också till på sex stycken glas som jag tror kan funka som whiskyprovarglas. Så att vi kan vara fler än två på vår provning i höst som vi kanske ska ha. De ser likadana ut som de vi redan har, förutom att de har kortare fot. Men de får bli en present till Rekan. Vi ahr en uppdelning här hemma. Han får shoppa så många specialglas han behöver och jag får shoppa så mycket snyggporlsin som jag behöver. Så om jag ger bort dem till honom har jag mer kvar i porslinsshopparkvoten.
Och så låg det garn där och bara läskades. Det fick jag dessutom på köpet. Sisådär strax över 200 g, vet jag nu. Alltsomallt 100 spänn, och jag känner att jag är farligt nära att trilla in i ett loppisberoende.

4 kommentarer:

Anonym sa...

coolt, sådanadär vågar är riktigt tuffa dessutom

lisa sa...

visst är den fin! det fanns tre till, fast de var lite större, som också kostade 40 spänn styck, så om du skyndar dig kan du också bli lycklig ägare till en hushållsvåg!

Anonym sa...

är för sjuk för att hinna med denna deal tyvärr

kör med höftmåttet istället :)

lisa sa...

det går ju bra så länge man inte ska göra marlmelad...