fredag, januari 18, 2008

Lunch




Det här projektet kanske så småningom driver mig till att äta bättre lunch, eller kanske bara snyggare lunch. Vi får se.
Att äta lunch själv är det tråkigaste. Exakt så här tråkigt närmare bestämt. Jag behöver arbetskamrater!

1. potatis och macka
2. en (!) torr enchillada
3. Kinamix, klassikern, med curry. En hit som stått sig sedan jag bodde hemma. Den får mig att se till att handla i mataffärer med mycekt pensionärer, vilket inte är så svårt här omkring i och för sig, för de är de enda, förutom jag, som äter Kinamix. Bara namnet är ju suspekt. Ris+majs+paprika+ärtor= Kina?

4 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Det kanske inte bara hänger på sällskapsbristen? Det är roligare att äta god lunch.

lisa sa...

Så skulle det kunna vara. Men att laga god lunch till bara sig själv känns så... överkurs på något sätt.

Cliff Hanger sa...

Jag tänkte i första hand på att äta lunch på ett schysst lunchhak. Kostar förstås mer, men ibland är det värt det.

Saknar dig lite på min blogg btw.

lisa sa...

Jag är lite skepitsk till att äta lunch ute själv, men jag skulle däremot kunna ta mig i kragen och boka lunchdater med mina arbetande vänner!

Har blivit en usel kommenterare på andras bloggar, ska nu ställa mig i ett hörn och skämmas lite.