tisdag, februari 19, 2008

Stickrapport

Benvärmare nummer två, alltså andra paret, är klara. De blev också för stora, tror jag. Inte lika stora som de första, men lite för... påsiga. Får bli ett experimentvarv i tvättmaskinen. Frågan är vad jag ska sticka nu? Ett tredje par benvärmare känns inte lockande, och så värst mycekt mer roligt kan man inte göra om man inte lär sig att till exempel öka och minska. Eller att sticka strumpor med massa stickor, det är mitt mål. Mitt nya mål med livet.

Virkning känns inte lika lockande längre. Sticka är det nya.

3 kommentarer:

Bambustickan sa...

jag hade satsat på att lära mig öka och minska och öka sök på det på youtube det är det värt och sen hade jag sökt på typ dockkläder på googel eller något annat för att lära mig men det är ju bara jag

lisa sa...

Bra tips! Jag hade inte en tanke på att det kunde finnas instruktioner på youtube, har försökt läsa mig till men det är inte helt lätt att fatta...

Bambustickan sa...

nej det är inte alla som tänker på det men det finns där se bara till att du får rätt sätt så att du inte lär dig fel typ engelskt vilket i min åsikt är väldigt rörit. det finns bra bilder och beskrivningar så lycka till