tisdag, juni 08, 2010

Sommar. sommmar, sommar

Idag offentliggjordes listan på årets sommarpratare. jag brukar ju gå ut med höga ambitioner och kolla in vilka jag vill höra, och sedan lyckas pricka in en eller två, kanske ett par till på pod. Men i år ska jag i alla fall inte jobba i sommar (åh, det är min första "lediga" sommar sedan... mellan första och andra året på gymnasiet?), så jag kanske lyckas lyssna på några fler. I alla fall på pod.
De som jag är nyfiken på i år är:

Juni
28 Babak Najafi, filmare
30 Per Holknekt, modedesigner, entreprenör (BigBrothermedverkare juh!)

Juli
8 Amanda Jenssen, artist, låtskrivare (hon är min idol, lite i hemlighet)
20 Andres Lokko, skribent, manusförfattare
21 Tina Jansson, Lyssnarnas Sommarvärd, lärare
29 Pija Lindenbaum, bilderboksskapare
30 Per Morberg, programledare, kock, skådespelare

Augusti
1 Johanna Koljonen, programledare, filmkritiker

Fler tips?

6 kommentarer:

Anna sa...

Eva Gabrielsson och Annika Östberg vill inte jag missa. Och apropå radio var Tendens riktigt hörvärt idag:

http://static.sr.se/laddahem/podradio/SR_p1_nya_tendens_100608110102.mp3

... andra ggn jag kommenterar idag, antar att du har en ny läsare ;-) Spännande med bebisruvning och snart kläckning! Lycka till när det än sätter igång!

lisa sa...

Välkommen Anna! Jag har varit inne på din blogg tidigare, men tror inte jag har kommenterat. Men har du slutat skriva? Synd i så fall!

Jag hörde bara slutet på Tendens, men ska lyssna på alla tre! Lät som att det vart bra.

Anna sa...

Jag har inte slutat blogga. Tror jag. Det har bara blivit väldigt länge sedan jag postade. Av ingen och många anledningar. Får se vad som händer. Det är dock många som puffar för tätare uppdatering av iFamiljen, vilket är roligt.

lisa sa...

Bra, då hoppas jag att blogglusten kommer åter!

mikebike sa...

tjena: vad kul att du kommenterade. kul att höra ifrån dig. Jag har inte följt dig på sistone. Vad har hänt sedan sist? Så du övergav berget till slut.

lisa sa...

Jag övergav berget, flyytade till huset brevid det jag växte upp i, blev på smällen och ja, så är det nu. finemang, med andra ord.