söndag, maj 14, 2006

Ursäkt

Det är aldrig så lätt att hitta på ursäkter för att slippa något, som det var när man ville skolka från skolan, eller nu, som när jag inte vill träna. Jag hade en plan, jag var dum nog att skryta och skrävla om den här, att jag skulle cykla Göteborgsvarvet idag. Men det blåser småspik. Och är det något jag inte tycker om, så är det att cykla när det blåser mycket. Visserligen blåser det nästan jämt i Götet, men inte alltid så här stormigt. Det är så att jag inte ens vill gå ut på balkongen. Dessutom så cyklar jag redan 40 minuter om dagen till och från jobbet. Och dessutom så ska jag träna imorgon, då får jag motion. Och om jag känner efter riktigt, riktigt noga, så är jag nog lite skruffsig i halsen. Och så har jag inte monterat cykeldatorn ännu. Och skulle jag ge mig ut på cyklen, skulle jag säkert få punka.
Vilken bra ursäkt, för att bara sitta inne framför datorn hela dagen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Buuuuh ;)

jag ligger också inne och njuter av att inte röra mig helt enkelt

lisa sa...

Gött. Men du är värd det mer än vad jag var.